Virtualni asistenti u svijetu postoje već dugi niz godina a, iako ih ima i kod nas, vjerujem da su njihovi klijenti još uvijek češće stranci nego domaći poduzetnici. Je li došlo vrijeme da se i to promijeni?
Posljednjih godina, a pogotovo otkako nas je ‘snašla’ ova globalna pandemija i preko noći nam okrenula živote naopačke, potreba za online poslovanjem i virtualnom suradnjom postala je nužnost a ne stvar izbora. U kratkom vremenu od svega nekoliko mjeseci svjedočili smo nastajanju velikog broja web trgovina pa i (samo)organizaciji malih poljoprivrednih proizvođača koji su do klijenata nastojali doprijeti i preko Facebook-a. Vjerujem da sada možemo reći da smo taj globalni trend online poslovanja konačno i usvojili jer, izgleda, to nam to p(re)ostaje najsigurniji izvor prihoda.
Osobno, iako već duže vremena i sama radim gotovo isključivo ‘online’, nisam se poistovjećivala s terminom ‘virtualnog asistenta’ jer sam smatrala da je taj naziv primjereniji za nekoga tko se bavi digitalnim marketingom, društvenim mrežama i slično. I zaista, virtualni asistenti većinom i jesu ‘majstori web zanata´ no, ako ćemo za pravo, danas i s vlastitim knjigovođom češće komuniciramo ‘virtualno’ preko email-a i mobitela nego uživo. Stoga sam za početak smatrala potrebnim napisati i jedan tekst na ovu temu jer, vjerujem da se danas mnogi poduzetnici (ili start-up tvrtke) pitaju je li angažiranje virtualnog asistenta pravo rješenje za njih ili ne.
Sa financijskog aspekta, to je sigurno dobra odluka jer virtualni asistent košta puno manje nego da nekoga zaposlite npr. na radno mjesto tajnice ili administratora. To je dobra odluka i po pitanju fleksibilnosti zato jer te iste usluge (osim kuhanja kave) možete dogovarati i u manjem obimu (po projektu ili po satu) tj. prilagođavati ga trenutnom obimu posla. Naravno, to je uvijek dobra odluka ako se želite više posvetiti rastu i razvoju svojeg poslovanja a ne bavljenjem dosadnim administrativnim poslovima koje ne možemo zaobići ni sada kada su nas protuepidemijske mjere primorale na poslovanje u kućnim ili izmještenim uredima.
Dakle pravo pitanje nije isplati li se današnjem poduzetniku angažirati virtualnog asistenta ili ne, pravo pitanje je kakvog virtualnog asistenta treba odnosno za koje (digitalne) poslove.
Kako je potreba za digitalnim i virtualnim poslovima eksponencijalno narasla, poprimila je i neke nove oblike i samim time je zaista primijenila način na koji ćemo ubuduće poslovati. Današnje online prisustvo osim što zahtijeva bar one minimalne digitalne vještine, traži i redovan trud i dodatno vrijeme kako bi dugoročno mogli opstati u virtualnom svijetu i, u konačnici, uroditi plodom. Osim toga, obzirom da se poslovanje preselilo u virtualne urede i web trgovine, online koordinacija timova i komunikacija s klijentima sada je podignuta na višu razinu i zahtijeva veću snalažljivost u digitalnom svijetu.
Virtualnih asistenata danas u Hrvatskoj ima puno više nego što je to naizgled vidljivo. Ima ih raznih vrsta i posjeduju široki spektar vještina. Istina, najčešće se bave web administracijom i digitalnim marketingom ali i mnogim drugim poslovima kao npr. prevođenjem ili projektnim menadžmentom. Postoje naravno i osobni virtualni asistenti i, ne, pri tome ne mislim na Siri već na stvarne osobe. Stoga je najbitnije imati jasnu predodžbu kakve poslove želite delegirati virtualnom asistentu a onda krenuti u potragu.
A ako ste poduzetnik (mikro, mali, srednji ili veliki), start-up tvrtka, investitor ili institucija i poslujete u Hrvatskoj ili na Zapadnom Balkanu i ako vam kojim slučajem treba baš netko tko se bavi vođenjem virtualnog ureda, koordinacijom i projektnim menadžmentom ili pak prevođenjem, Bright Code je tu za vas. Slobodno mi pošaljite poruku preko kontakt obrasca!
VIRTUALNI ASISTENT
za domaće i strane
poduzetnike i investitore
na području Hrvatske i Zapadnog Balkana